Vplyv otačiek na životnost turba?

Informacie, problemy, tipy, riesenia pre JTD (unijet)

Autor témy
STANO156
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 10 Okt 2011, 10:50

Chcem sa spytat pri kludnej jazde mam sa drzat okolo 2000 otaciek,alebo mozem chodit aj na 1500 ot.nebudu sa pri nizkych otackach zanasat lopatky naturbe???ma to vplyv na zivotnost a funkciu turba??
Používateľov profilový obrázok

skswat
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 13 Nov 2010, 08:24
Kontakty:

Tiez by som chcel vediet nejaky nazor ci je lepsie drzat otacky pri beznej jazde okolo 1400 ot/min alebo 1800 - 2000, resp. ma to nejaky vyrazny vplyv aj na spotrebu a celkovu vydrz motoru? (1.9 JTD, 81kW)
Obrázok
Obrázok
Obrázok

Autor témy
STANO156
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 10 Okt 2011, 10:50

TAK ISTO MI HOVORIL KOLEGA,KTORY JE MECHANIK ZE RADSEJ SA DRZAT OKOLO TYCH 2000,LEN ON JE JE ODBRNIK NA TURBA TAK ZE TAK SA PYTAM ZE CI NIEKTO NEMA VIAC SKUSENOSTI
Používateľov profilový obrázok

alfasala
Príspevky: 91
Dátum registrácie: 24 Jún 2009, 09:36

ja mam 1,9 77kW. normalne jazdim v meste na 1500 otacok. to je na stvorke rychlost okolo 60km/h.
Obrázok
Obrázok
AR 156 1,9 JTD
AR 147 1,8TS
Používateľov profilový obrázok

sportwagon
Príspevky: 164
Dátum registrácie: 28 Mar 2009, 21:28

Turbo zabera pri cca 1750ot/min a dlhodobo podtačať motor sa nevyplati ........... jazda pri 1500ot je pre mna dost malo, ja sa pohybujem od 1800ot .... mam na alfe najazdene 251000km a origo turbo ide bez problemov .....
Honda Accord Tourer 2,4 V-TECH 149kw
AR 156 1,9JTD-M 125kw M-Jet Sportwagon 2004 EX
VW Passat GT DOHC 16V 100kw 1992 EX
Škoda Garde 130GLS 47kw 1985 EX

Autor témy
STANO156
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 10 Okt 2011, 10:50

vyborne:D tiez som si myslel ze sa radsej drzat okolo 2OOO otaciek lebo na 1500 je to dost nizko radsej 50km na tretom prevodovom stupni ako by som tam maval davat stvrty a potom auto tahatpomaly z volnobehu :P :P :applause
Používateľov profilový obrázok

autickar21
Príspevky: 823
Dátum registrácie: 01 Nov 2010, 16:40

Na turbo ma vplyv kvalita oleja, sposob zaobchadzania pri studenom motore a pri dochladzovani... Pre kludnej beznej jazde sa turbo dochladzovat nemusi, len pri plnom plyne, dialnicnych rychlostiach a podobne... Dolezity je stav vyfuku, ak je pripchaty horuce plyny pomaly plynu von, vyfukova cast turba sa pripeka az prdne tesniaci kruzok na turbe a bude tlacit olej do vyfuku. Najcastejsie to je zaneseny kat. Druha strana- sacia cast, kompresorovu cast, teda lopatky na turbe poskodzuju nasate pevne castice vo vzduchu. Ked niekto nemeni pravidelne vzduchovy filter, ale intervaly predlzuje, turbo si ten vzduch potiahne, aj ked o nieco menej ako pri cistom filtri. Potom sa lopatky na turbe zatupuju, turbo straca vyvazenie a potom piska... Obzvlast by som upozornil na auta s motorom 2.4jtd, kde su pouzite tie iste filtre ako u 1.9 a ako aj u 1.6ts. cize filter sa skor zanesie ako u nizsich kubatur...
2.4jtd EGR Off, Kat Off, FMIC cooler, GTA tlmenie, Chip Sarkan, vyfuk Remus zo subaru impreza wrx sti, 310mm brzdy brembo, GT2256V, uz EDC15C7

drobesenec
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 18 Okt 2011, 09:25

dostal som sa k clnaku jedneho typka (tusim to bolo na autobazar.eu sekcii chat)
zaoberal sa tam vplyvom otacok na zivotnost turba,
a dosiel k zaveru je dobre obcas turbo poriadne vytocit a to zopar krat za sebou (samozrejme zohriate auto)
tvrdil ze to ma vplyv na bordel co sa lepi na lopatky, mal to podlozene aj nejakymi grafmi .
tym ze turbo vytocis tak sa natocia lopatky a hned sa vratia spet (ked uberes) sa bordel z nich nejak odstrani-odlepi, neviem to uplne presne popisat, akurat ze to plati iba na turba s natacanim lopatiek. a este ze je dobre vyhdit filter pevnych castic po urcitych km.
plus ze po jazde je dobre nechat auto chylku klepat koli ochladeniu turba , ale to ja samozrejem myslim
Používateľov profilový obrázok

Liwika19
Príspevky: 181
Dátum registrácie: 05 Aug 2010, 21:24

aj ja jazdim okolo tych 2000ot priblizne ako pisal aj sportwagon...a vsimla som si ze v meste na 3st cca 2000 ot. je spotreba aj nizsia ako kebyze to mam podtacat na 4st na tych 1500-1600...motor 2,4 JTDm
vysluzila policajtka ;)
Používateľov profilový obrázok

skswat
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 13 Nov 2010, 08:24
Kontakty:

hmm, zaujimave, lebo mne sa pravaze zda ze na tych 2000 ot +/- ten motor uz zacina "hucat" .... samozrejme ziadny rachot, ale na 1500 mi to pride take kludnejsie :)
Spotrebu som si nikdy nemeral, takze neviem kolko som mal doteraz :D
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Napísať odpoveď