Vplyv otačiek na životnost turba?
-
- Príspevky: 73
- Dátum registrácie: 13 Nov 2010, 08:24
- Kontakty:
-
- Príspevky: 164
- Dátum registrácie: 28 Mar 2009, 21:28
Turbo zabera pri cca 1750ot/min a dlhodobo podtačať motor sa nevyplati ........... jazda pri 1500ot je pre mna dost malo, ja sa pohybujem od 1800ot .... mam na alfe najazdene 251000km a origo turbo ide bez problemov .....
Honda Accord Tourer 2,4 V-TECH 149kw
AR 156 1,9JTD-M 125kw M-Jet Sportwagon 2004 EX
VW Passat GT DOHC 16V 100kw 1992 EX
Škoda Garde 130GLS 47kw 1985 EX
AR 156 1,9JTD-M 125kw M-Jet Sportwagon 2004 EX
VW Passat GT DOHC 16V 100kw 1992 EX
Škoda Garde 130GLS 47kw 1985 EX
-
- Príspevky: 823
- Dátum registrácie: 01 Nov 2010, 16:40
Na turbo ma vplyv kvalita oleja, sposob zaobchadzania pri studenom motore a pri dochladzovani... Pre kludnej beznej jazde sa turbo dochladzovat nemusi, len pri plnom plyne, dialnicnych rychlostiach a podobne... Dolezity je stav vyfuku, ak je pripchaty horuce plyny pomaly plynu von, vyfukova cast turba sa pripeka az prdne tesniaci kruzok na turbe a bude tlacit olej do vyfuku. Najcastejsie to je zaneseny kat. Druha strana- sacia cast, kompresorovu cast, teda lopatky na turbe poskodzuju nasate pevne castice vo vzduchu. Ked niekto nemeni pravidelne vzduchovy filter, ale intervaly predlzuje, turbo si ten vzduch potiahne, aj ked o nieco menej ako pri cistom filtri. Potom sa lopatky na turbe zatupuju, turbo straca vyvazenie a potom piska... Obzvlast by som upozornil na auta s motorom 2.4jtd, kde su pouzite tie iste filtre ako u 1.9 a ako aj u 1.6ts. cize filter sa skor zanesie ako u nizsich kubatur...
2.4jtd EGR Off, Kat Off, FMIC cooler, GTA tlmenie, Chip Sarkan, vyfuk Remus zo subaru impreza wrx sti, 310mm brzdy brembo, GT2256V, uz EDC15C7
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 18 Okt 2011, 09:25
dostal som sa k clnaku jedneho typka (tusim to bolo na autobazar.eu sekcii chat)
zaoberal sa tam vplyvom otacok na zivotnost turba,
a dosiel k zaveru je dobre obcas turbo poriadne vytocit a to zopar krat za sebou (samozrejme zohriate auto)
tvrdil ze to ma vplyv na bordel co sa lepi na lopatky, mal to podlozene aj nejakymi grafmi .
tym ze turbo vytocis tak sa natocia lopatky a hned sa vratia spet (ked uberes) sa bordel z nich nejak odstrani-odlepi, neviem to uplne presne popisat, akurat ze to plati iba na turba s natacanim lopatiek. a este ze je dobre vyhdit filter pevnych castic po urcitych km.
plus ze po jazde je dobre nechat auto chylku klepat koli ochladeniu turba , ale to ja samozrejem myslim
zaoberal sa tam vplyvom otacok na zivotnost turba,
a dosiel k zaveru je dobre obcas turbo poriadne vytocit a to zopar krat za sebou (samozrejme zohriate auto)
tvrdil ze to ma vplyv na bordel co sa lepi na lopatky, mal to podlozene aj nejakymi grafmi .
tym ze turbo vytocis tak sa natocia lopatky a hned sa vratia spet (ked uberes) sa bordel z nich nejak odstrani-odlepi, neviem to uplne presne popisat, akurat ze to plati iba na turba s natacanim lopatiek. a este ze je dobre vyhdit filter pevnych castic po urcitych km.
plus ze po jazde je dobre nechat auto chylku klepat koli ochladeniu turba , ale to ja samozrejem myslim
-
- Príspevky: 73
- Dátum registrácie: 13 Nov 2010, 08:24
- Kontakty: